Dret a la vida (infància)

Aquí trobareu fonts d’informació per a projectes d’educació en drets humans i ciutadania global.

Guerra i pauProtocol facultatiu de la Convenció sobre els Drets de l’Infant relatiu a la participació d’infants en els conflictes armats

Protocol de l’Assemblea General de les Nacions Unides de febrer del 2002 pel qual els Estats Parts en l’acord convenen, entre altres qüestions, vetllar perquè no es recluti obligatòriament en les seves forces armades cap menor de 18 anys i adoptar totes les mesures possibles perquè cap membre de les seves forces armades menor de 18 anys participi directament en hostilitats.

Representant Especial del Secretari General de les Nacions Unides per a la qüestió dels infants i els conflictes armats

Pàgina de l’Oficina de la Representant Especial del Secretari General de les Nacions Unides per a la qüestió dels infants i els conflictes armats, en què es reuneix informació sobre els efectes dels conflictes, sobre les infraccions més greus contra infants en aquesta situació, i també sobre el mandat de la Representant en aquest context.

Coalició Espanyola per Acabar amb la Utilització d’Infants Soldats

Coalició d’entitats amb l’objectiu d’acabar amb la participació d’infants en conflictes armats, posar fi al reclutament forçós de menors de 18 anys i assegurar que en els països en situació de conflicte o postconflicte es duen a terme bons programes de desmobilització, desarmament i rehabilitació per als infants soldats. Amb aquesta finalitat, la coalició promou l’adopció i compliment de normes nacionals, regionals i internacionals i realitza actes de sensibilització i mobilització.

Infants soldat – UNICEF

UNICEF treballa perquè els infants deixin les armes i perquè tant ells com les seves comunitats oblidin que un dia les van portar. El primer pas és negociar amb els comandants per aconseguir l’alliberament dels nens i nenes. Després comença la tasca de la reunificació, que els infants tornin amb les seves famílies i comunitats i puguin començar la vida de nou, en pau.

Etiquetes:,

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.


Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework