Educación para el Desarrollo de África

EpD AfricaAccés a l’experiència
Autoria: IES Las Rozas (Madrid)
Any: 2009
Etapa: 1r de Batxillerat

Projecte educatiu que explica com la Revolució Industrial del s.XIX és una de les causes del subdesenvolupament de l’Àfrica.
 

A través de la col·laboració entre el professorat de Tecnologia i Història, el projecte pretén que l’alumnat sàpiga explicar les causes de l’Imperialisme i els interessos de les metròpolis; analitzar la descolonització, i comprendre el concepte de Neocolonialisme i els obstacles al desenvolupament.

Per assolir aquests objectius, algunes de les activitats consisteixen en la identificació d’idees prèvies errònies sobre el subdesenvolupament de l’Àfrica, un videofòrum de documentals que parlen sobre el continent, la realització d’una proposta de voluntariat i l’elaboració de blocs temàtics per equips. El projecte va ser guardonat amb el I Premi Vicent Ferrer.

Etiquetes:, ,

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.


Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework