Això és EpD

Aixo es EpDEnllaç al recurs

Proposta didàctica d’Educació per al Desenvolupament amb què Quepo · vídeo social presenta un conjunt de seqüències audiovisuals sobre drets humans i temàtiques vinculades que poden donar lloc a diversos treballs d’investigació. Les seqüències es complementen amb continguts teòrics i propostes didàctiques.

L’eina s’estructura en 10 temes, i cadascun d’ells està representat per un núvol d’etiquetes que recull els subtemes tractats en l’àrea.

Totes les seqüències audiovisuals consten de tres vídeos, amb una durada global de 20 minuts aproximadament, que estableixen un diàleg entre ells:

  • Un vídeo de presentació, on s’exposa de manera genèrica la qüestió a tractar a partir del tema desenvolupat a l’audiovisual. Té un paper introductori o de contextualització.
  • Un vídeo de contrast, que presenta el mateix tema, però d’una altra manera, sota un punt de vista més inesperat o des de la controvèrsia, per tal d’estimular la reflexió i el debat.
  • Un vídeo de proposta, amb accions en positiu on s’ensenyen maneres alternatives de donar una solució a la problemàtica plantejada, bé sigui des d’una perspectiva de denúncia, d’acció individual o col·lectiva, des d’un projecte de desenvolupament sostenible o des de l’activisme creatiu.

Etiquetes:,

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.

Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework