Objectiu 2. Fam zero
Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l’agricultura sostenible.
Posar fi a la fam i a totes les formes de malnutrició, i assegurar l’accés de totes les persones a una alimentació sana, nutritiva i suficient durant tot l’any. Duplicar la productivitat agrícola i els ingressos dels productors d’aliments a petita escala. Assegurar la sostenibilitat dels sistemes de producció d’aliments i aplicar pràctiques agrícoles resilients. Mantenir la diversitat genètica de llavors, plantes conreades i animals de granja i domèstics i de les seves espècies silvestres connexes. Corregir i prevenir les restriccions i distorsions comercials en els mercats agropecuaris mundials. Adoptar mesures per assegurar el bon funcionament dels mercats de productes bàsics alimentaris i els seus derivats.
>> Per saber-ne més: Els Objectius de Desenvolupament Sostenible, explicats per l’ONU
>> Problemàtiques relacionades amb aquest ODS al Mapamundi interactiu dels Drets Humans
DRETS HUMANS
Aquest objectiu treballa aquests articles de la Declaració Universal dels Drets Humans:
Article 25. Tota persona té dret a un nivell de vida adequat que li asseguri (així com a la seva família) la salut i el benestar, i especialment l’alimentació, el vestit, l’habitatge, l’assistència mèdica i els serveis socials necessaris; té així mateix dret a les assegurances en cas d’atur, malaltia, invalidesa, viduïtat, vellesa i altres casos de pèrdua dels seus mitjans de subsistència per circumstàncies independents de la seva voluntat.
APRENENTATGES DE CIUTADANIA GLOBAL

Alimentació

Corresponsabilitat

Salut

Sobirania alimentària
RECURSOS DIDÀCTICS
Recursos visuals
Un film dirigit per Denis van Waerebeke per a la Mostra «Bon appétit» a París “Cité des Sciences”. Guió: Sabrina Massen & Denis van Waerebeke /// Disseny: Montag /// Animació: Juliette Hamon-Damourette /// Disseny de so: Ruelgo /// Producció: Montag per a la «Cité des sciences et de l’industrie»