La educación para una ciudadanía global en la escuela de hoy

bibliografiaAccés al document
Idioma: Castellà (també disponible en anglès, italià i portuguès)

Document de posicionament que neix en el marc del projecte “Connectant mons“. És fruit de les visions i experiències compartides per les quatre ONG europees sòcies en el projecte [CIDAC (Portugal), Inizjamed (Malta), Intermón Oxfam (Espanya) i Ucodep (Itàlia)], que, després d’haver rebut diverses contribucions de professors, professores, educadors i educadores, expliquen la seva aposta per l’educació per a una ciutadania global com a resposta apropiada als principals desafiaments del nostre temps.

El document s’adreça a tots els actors que actuen, col·laboren i influeixen en l’àmbit educatiu a nivell nacional i internacional, amb l’objectiu que l’Educació per a una ciutadania global pugui rebre un reconeixement creixent. Es tracta d’una reflexió inicial, sobre la base de la qual les quatre ONG van produir un manifest internacional.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.


Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework