La investigación

Comencem la recerca! En aquesta activitat, us presentem un vídeo que explica una mica més la problemàtica que envolta el dret a l’alimentació en la globalització.

¿Cómo podemos alimentar a todo el mundo?  from Denis van Waerebeke on Vimeo.

Un film dirigit per Denis van Waerebeke per la Mostra « Bon appétit » en París "Cité des Sciences". Guió: Sabrina Massen & Denis van Waerebeke /// Disseny: Montag /// Animació: Juliette Hamon-Damourette /// Disseny de so: Ruelgo /// Producció Montag per la « Cité des sciences et de l'industrie »

 

Mireu el vídeo a classe. Durant el visionat, individualment heu d’apuntar:

  • les paraules o termes que et sembla que seran importants per la vostra recerca (conceptes clau);
  • les paraules o termes que no entenguis.

Per equips, realitzeu les següents activitats a partir del vídeo (podeu veure’l les vegades que calgui):

  1. Poseu en comú les paraules que havíeu apuntat durant el visionat i feu una llista comuna.
  2. A partir de les explicacions del vídeo, redacteu un text que expliqui perquè és important el vostre tema de recerca pel dret a l’alimentació. La redacció no ha d’ocupar més d’una pàgina.
  3. Subratlleu les paraules que us semblin importants (conceptes clau) del vostre text.
  4. A partir de les paraules que heu assenyalat, completeu la vostra llista comuna de conceptes clau.

En la propera activitat, posarem en comú aquesta llista amb la resta d’equips per tal de poder-les clarificar.

 

left right

 

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.


Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework