Les caricatures de Mahoma

Espai amb recursos per abastar i resseguir la magnitud dels esdeveniments desencadenats arran de la publicació de les vinyetes de Mahoma per un diari danès.

En l’allau de notícies al voltant d’aquest afer es repeteixen les paraules: islam, violència, occident, llibertat d’expressió… fet que porta a fer, de manera conscient o inconscient, associacions perilloses que simplifiquen la realitat i deterioren la convivència. L’actualitat mediàtica ens ofereix una bona oportunitat per treballar sobre els prejudicis, la història, els drets, els deures, els valors, les relacions culturals…, i anar elaborant una opinió crítica i reflexiva.

Activitats per a treballar a l’aula



Altres propostes per a l’aula

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.

Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework