La passivitat en un món globalitzat

Hem seleccionat aquesta vinyeta perquè porta a reflexionar sobre l’actitud adient per a una democràcia a escala mundial.

Máximo / El País / 13-02-2006

Máximo / El País / 13-02-2006

Suggeriment per a treballar a l’aula

Iniciar un diàleg:

– L’home de la vinyeta es pregunta si en aquest planeta hi ha vida intel·ligent.

– Què és el que el fa pensar en aquesta pregunta?

– Què ens recrimina?

– Quina actitud creus que consideraria intel·ligent? Per què?

Realitzar un exercici:

Imagineu-vos que sou l’home de la vinyeta que parla (es pot dividir la classe en quatre grups).

– Elaboreu un llistat d’actituds que no considereu intel·ligents i expliqueu el perquè

– Elaboreu un llistat d’actituds que considereu intel·ligents i expliqueu el perquè

– Elaboreu un llistat d’accions que no considereu intel·ligents i poseu exemples

– Elaboreu un llistat d’accions que considereu intel·ligents i poseu exemples

En acabar l’exercici és convenient exposar-ho a la classe i parlar de les possibles contradiccions. Pot ajudar representar-ho en un mural.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.

Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework