Una nueva mirada a la educación artística desde el paradigma del desarrollo humano

bibliografiaAccés al document
Autoria: Díez del Corral Pérez-Soba, P.
Editorial: Tesi Doctoral, Universitat Complutense de Madrid
Lloc: Madrid
Any: 2006
Idioma: Castellà

Treball d’investigació definit per la recerca de vincles operatius (en camps d’actuació comuna) entre l’Educació Artística i el Desenvolupament Humà. Amb el “mètode essencialista” es demostra com la vinculació entre l’Aprenentatge Artístic i el paradigma del Desenvolupament Humà està definida en uns àmbits d’actuació comuns: la creativitat, la intel·ligència qualitativa i l’actitud representativa. El mètode d'”anàlisi contextualista” proporciona un sistema de localització dels components del Desenvolupament Humà en les diferents corrents d’Educació Artística. El resultat consisteix en el disseny d’unes competències que permeten discernir la presència dels components del Desenvolupament Humà a l’Educació Artística.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L'Agenda 2030 de l'ONU inclou, entre les seves metes, l'Educació per a la Ciutadania Global.

L’Objectiu 4 de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides inclou, en la seva meta 4.7, com a propòsit d’aquí a 2030:

Garantir que tot l’alumnat adquireix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre altres coses mitjançant l’educació pel desenvolupament sostenible i l’adopció d’estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i noviolència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i de la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible.

Els nostres governs han subscrit aquest acord internacional i, per tant, es comprometen a donar-hi compliment. Més informació.


Una iniciativa de:
Amb el suport de:
Diputació de Barcelona

 

 

Powered by Warp Theme Framework